گروه بانوان

ورزش دوران بارداری از زایمان زودهنگام جلوگیری می کند

طبق مطالعه محققان دانشگاه توماس جفرسون آمریکا، زنانی که در دوران بارداری ورزش می‌کنند کمتر مجبور به انجام جراحی سزارین می‌شوند.

وینچنزو برگلا، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در گذشته این تصور وجود داشت که ورزش موجب ترشح «نوراپی نفرین» در بدن می شود و این ماده شیمیایی با تحریک انقباض در رحم موجب زایمان زودرس می شود.»

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

وی در ادامه می افزاید: «بازبینی چندین مطالعه نشان می دهد که ورزش نه تنها به نوزاد آسیب نمی رساند بلکه می تواند فوایدی هم برای مادر و کودک داشته باشد.»
از بین ۲۰۵۹ زن شرکت کننده در این مطالعه، در حدود نیمی از آنها (۱۰۲۲ زن) به مدت ۱۰ هفته یا بیشتر تا زمان زایمان شان به مدت ۳۵ تا ۹۰ دقیقه سه تا چهار بار در هفته ورزش کردند، درحالیکه نیم دیگر (۱۰۳۷ نفر) در هیچ ورزشی شرکت نکردند.
محققان دریافتند در زنانی که ورزش کرده بودند هیچ افزایش قابل توجهی از لحاظ زایمان زودرس نسبت به زنانی که ورزش نکرده بودند مشاهده نشد.

حتی تحقیقات نشان داد ۷۳ درصد زنانی که ورزش کرده بودند زایمان طبیعی داشتند، درحالیکه کمتر از ۶۷ درصد زنانی که ورزش نکرده بودند زایمان شان طبیعی بود. همچنین احتمال سزارین در زنانی که در طول بارداری ورزش کرده بودند به مراتب کمتر بود.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

نتایج نشان داد در زنان گروه ورزش، احتمال بروز دیابت بارداری و فشار خون بالا کمتر مشاهده شد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز