گروه بدن

چرا همواره کسری خواب داریم

زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه پیدا کرده اید. اکنون که انسان کاملی شده اید باز هم الگوها و روند خواب شما در حال تغییر است. وب‌سایت بدونیم: زمانی شما مانند کودک به خواب می رفتید زیرا کودکی بیش نبودید. سال ها پیش به شب زنده داری و دیر خوابیدن وسواسیت داشتید اما اکنون به عنوان یک جوان به آن علاقه پیدا کرده اید. اکنون که انسان کاملی شده اید باز هم الگوها و روند خواب شما در حال تغییر است. به نظر می رسد آن چنان که باید استراحت نمی کنید و خواب کافی ندارید.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

بسیار عادی است که با بزرگ شدن و بالاتر رفتن سن الگوهای خواب شما بی نظم تر و رضایت شما از آن کمتر شود. این شایعه ای بی اساس بیش نیست که با بالا رفتن سن نیاز ما به خواب کمتر می شود و خواب کم با بالا رفتن سن نشان دهنده سلامتی نیست. پیری با اختلالات خواب در ارتباط است اما دلیل مشکلات خواب نیست. همچنان که پیر می شویم نیاز ما به خواب هنوز هم برقرار است. بعضی اشخاص هفت الی هشت ساعت شبانه می خوابند و این برنامه خواب برای همیشه ثابت می ماند.

هم زنان و هم مردان تغییرات خواب را در طول زندگی و در دوره های مختلف زندگی تجربه می کنند اما اختلالات خواب در زنان زودتر شروع می شود. در سن ۱۱ سالگی میزان کم خوابی در دختران نسبت به پسران ۲ برابر است. این مسئله ممکن است هورمونی باشد اما بالا بودن میزان افسردگی و استرس را در دختران نسبت به پسران نشان می دهد و همین باعث کم خوابی آنان می شود. آن ها دچار تاخیر در ریتم سیرکادین می شوند به همین دلیل خوابیدن پیش از زمان خواب برایشان سخت می شود. این مورد را به لیست سختی هایی که زن بودن دارد اضافه کنید.

مهم ترین مشکلات مربوط به خواب که در دوره جوانی ایجاد می شود "جت لگ اجتماعی” یا اختلال و کم خوابی به دلایل اجتماعی می باشد. خیلی از جوانان کم تر از ۷ ساعت روزانه می خوابند و این در حالی است که در حالت نرمال باید بین ۸ الی ۱۰ ساعت باشد. زنان جوان ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بیشتر از مردان جوان نیاز به خواب دارند زیرا با انجام چند وظیفه و شغل با هم خود را خسته تر می کنند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

در سن ۲۰ سالگی سطح نیاز ما به خواب کمتر می شود و معمولا ۷ تا ۸ ساعت می خوابیم. اما افزایش تولید هورمون ها در دوره جوانی با این مقدار نیاز خواب تداخل پیدا می کند و این تداخل با دوره های قاعدگی آغاز می شود. نیمی از زنان در طول دوره قاعدگی دچار اختلال خواب می شوند.
بارداری نیز در ایجاد مشکلات خواب بی تاثیر نیست. در دوره سه ماه اول بارداری به علت بالا رفتن سطح پروژسترون فرد دچار خواب آلودگی می شود. در کنار درد و ناآرامی سندروم پاهای بی قرار شما را تا صبح بیدار نگه می دارد. این مشکل بیشتر در میان زنان رواج دارد و با پیری شیوع پیدا می کند. رایج ترین علل این مشکل در زنان کمبود آهن، تاثیرات هورمونی است و تقریبا ۲۰ تا ۲۵ درصد زنان باردار سندروم پاهای بی قرار دارند. این مشکلات همچنان ادامه دارد. پس از زایمان دچار بیماری افسردگی می شوند که یکی از دلایل کم خوابی است.

با بالا رفتن سن ساختار خواب ما نیز تغییر می کند. خواب ما ضعیف تر می شود و مدام از خواب بیدار می شویم و این ها باعث کم خوابی و کسالت در روز می شود و صبح ها گویی اصلا نخوابیده ایم. یائسگی این مشکل را تشدید می کند. یکی دیگر از اختلالاتی که زنان دارند آپنه خواب است که آن ها را در طول روز کسل و خواب آلود می کند.

مشکل بی خوابی با گذشت هر دهه عمر افزایش پیدا می کند. از میان هر ۴ زن ۴۵ تا ۶۴ ساله یکی از آن ها مشکل بی خوابی دارد. تعداد آن ها در میان زنان بالای ۶۵ سال بیشتر می شود.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

و اما خانم ها برای حل این مشکل چه کنند؟ ابتدا تنظیم کنید که در ساعات خاصی به خواب بروید و در ساعات خاصی از خواب بیدار شوید. اینگونه راحت تر می توان مشکلی که ایجاد بی خوابی می کند را مشخص کرد. هر نوع عادتی که در خواب مشکل ایجاد می کند را ترک کنید. به عنوان مثال مقدار مصرف کافئین، مقدار استفاده از موبایل و لپ تاپ و… اگر هیچکدام از این ها تاثیر گذار نبود با پزشک خود مشورت کنید تا مشکل شما را برطرف کند.
  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز