گروه بانوان

5 باور نادرست درمورد بدن خانم ها

در طول تاریخ اکثر تحقیقات و مطالعات روی بدن آقایان انجام شده است. بعنوان نمونه، یک تحقیق جدید نشان داده است که در اکثر آزمایشات بالینی سرطان که بر هر دو جنسبت اثر دارد، زنان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. وب سایت مردمان - زینب آزمند: در طول تاریخ اکثر تحقیقات و مطالعات روی بدن آقایان انجام شده است. بعنوان نمونه، یک تحقیق جدید نشان داده است که در اکثر آزمایشات بالینی سرطان که بر هر دو جنسبت اثر دارد، زنان کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از نگهداری از فرزند گرفته تا عدم تمایل محققان به قرار دادن زنانی که در سنین باروری هستند درمعرض داروها و درمان‌های آزمایشی.
در سایر حیطه‌هایی که تحقیقات درمورد مشکلات پزشکی خانم‌ها با کمبود روبه‌رو است، مسئله فقط جنسیت‌گرایی نیست. نوسانات هورمون‌های زنانه بسیار پیچیده است و می‌تواند یافته‌ها را دچار مشکل کند. ولی در سال‌های اخیر، توجه بیشتر به خانم‌ها معطوف شده است.بااینحال هنوز اطلاعات نادرست زیادی بین عموم در جریان است.
"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

باور نادرست ۱: دکتر می‌تواند تشخیص دهد که زنی باکره است یا خیر.
تحقیقات متعددی نشان داده است که حتی نزدیک‌نمایی ده برابر هم پزشکان نمی‌توانند دختران باکره را از آنهایی که فعالیت جنسی دارند تشخیص دهند. فقط به سادگی چک کردن سوراخی در پرده نیست، چون همیشه سوراخی روی پرده وجود دارد.
دکتر راشل وریمن از دانشگاه ایندیانا می‌گوید، «بعضی تصور می‌کنند پرده بکارت (تا زمانیکه باکرگی از دست برود) روی واژن را می‌پوشاند، ولی این درست نیست.» او می‌گوید در موارد نادر وقتی پرده به طور کل روی واژن را بپوشاند، خون عادت‌ماهیانه داخل رحم می‌ماند و مشکلات پزشکی متعددی ایجاد می‌کند.
باور نادرست ۲: آنتی‌بیوتیک داروهای ضدبارداری را نامطمئن می‌کند.
حتی بسیاری از پزشک‌ها هم همین عقیده را دارند. داروهای ضدبارداری خودشان یک درصد احتمال خطا دارند. و این میزان خطا وقتی با اکثر داروهای آنتی‌بیوتیک هم مصرف شود، بی‌تغییر می‌ماند.یک استثنا در این زمینه داروی ریفامپین است که آنتی‌بیتیکی است که برای بیماری سل تجویز می‌شود. ریفامپین سطح هورمون‌های محافظ بارداری که با قرص‌های ضدبارداری تحریک می‌شود را کاهش می‌دهد ولی اینکه این تاثیر به اندازه‌ای بالا است که موجب خطر بارداری شود یا خیر هنور مشخص نیست.
باور نادرست ۳: مردها و زن‌ها به یک میزان خواب نیاز دارند.
در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۸ توسط ادوارد سوارز در دانشگاه دوک انجام گرفت، مشخص شد کم‌خوابی نه تنها ناراحتی روانی بیشتری برای زن‌ها ایجاد می‌کند، بلکه سطح انسولین و التهاب را هم بالا می‌برد که از جمله عوامل به خطر افتادن سلامتی است.

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۷ روی بیش از ۶۰۰۰ شرکت‌کننده انجام گرفت مشخص شد که زنانی که ۵ ساعت یا کمتر در شب می‌خوابند تا دوبرابر بیشتر از کسانیکه هفت ساعت یا بیشتر می‌خوابند، دجار فشارخون بالا می‌شوند.ولی بین مردها چنین رابطه‌ای دیده نشد. زیباهای خفته بهتر است با ساعت بدن خود بیدار شوند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""


باور نادرست ۴: یائسگی میل جنسی را دچار افت ناگهانی می‌کند.
تغییر لزوماً چیزی نیست که داخل اتاق‌خواب اتفاق می‌افتد. یک تحقیق جامع بر روی عادت‌های جنسی در امریکا که توسط ادوارد لاومن و همکارنش در سال ۱۹۹۴ انجام گرفت مشخص کرد که تقریباً نیمی از زنان در ده پنجاه‌سالگی خود چندین مرتبه در ماه رابطه‌جنسی دارند.بااینکه گُرگرفتگی و سایر ناراحتی‌های مربوط به علائم یائسگی باعث می‌شود زنان برای مدتی موقت سرحال نباشند، ولی هیچ رابطه مستقیمی بین یائسگی و میل جنسی وجود ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید وارد یائسگی شوید، هیچ دلیلی ندارد که با رابطه‌جنسی خداحافظی کنید.

باور نادرست ۵: زنان طی عادت‌ماهیانه نمی‌توانند باردار شوند.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

بااینکه احتمال بروز چنین اتفاقی کمتر است ولی وقتی صحبت به باردار شدن می‌رسد هیچ چیز غیرممکن نیست.اسپرم وقتی وارد بدن زن می‌شود می‌تواند تا یک هفته برای پیدا کردن تخمک صبر کند. تخمک‌گذاری خیلی زود بعد از عادت‌ماهیانه یا حتی حین آن شروع می‌شود و این مسئله به اسپرم منتظر شانس می‌دهد. روش کنترل بارداری زمانبندی چندان خوب کار نمی‌کند و همین باعث می‌شود زوج‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، بچه‌دار شوند.
  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز