گروه سایر بیماریها

آیا شما هم سندرم بی قراری پا دارید

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند که مصرف مکمل آهن می تواند حملات بیماری سندروم پای بی قرار را در مبتلایان تا حد زیادی کاهش دهد.
گفتنی است، بیماری سندروم پای بی قرار باعث درد های عضلانی شدید و اسپاسم در اعضای بدن چون پا و دستها بویژه به هنگام شب می شود و می تواند باعث بی خوابی ، آشفتگی و ترس در مبتلایان شود.
کارشناسان علت این اختلال را در کاهش سطح ماده دوپامین مغز می دانند که در اثر ارتباط عصبی بین سلول های مغزی و اعصاب کاهش می یابد و حملات ناگهانی درد و اسپاسم ماهیچه ای رخ می دهد.

محققان با بررسی نمونه خون مبتلایان به این سندروم میزان کم آهن را در آنها شناسایی کرده اند و با تجویز مکمل آهن در برخی مبتلایان علائم بهبودی و کنترل بیماری مشاهده شده است.

"خبرخوان ایران کلینیک"

از جمله دیگر درمان های رایج در حال حاضر برای این بیماری مصرف داروهای پارکینسون و آرام بخش است که البته باعث درمان بیماری نمی شوند.

معمولاً افرادی که به این بیماری مبتلا هستند با علائم شبیه به بیماری آرتروز مواجه هستند و سایر مشکلات سلامتی از جمله بالا بودن فشار خون، افزایش ضربان قلب، ترشح بیش از حد هورمون استرس به نام کورتیزول، ابتلا به حملات سکته قلبی و مغزی در این دسته از افراد بیشتر از سایرین است.

"خبرخوان ایران کلینیک"

نتایج تحقیق در خصوص فواید مصرف مکمل آهن بر تسکین علائم سندروم پای بی قرار توسط محققان ایالات متحده انجام شده و در مجله پژوهش خواب به چاپ رسیده است.
کارشناسان به افراد مبتلا به این اختلال توصیه می کنند برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرده و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش مبنی بر کم بودن آهن بویژه فاکتور فریتین خون از مکمل های درمانی استفاده کنند و غذاهای حاوی آهن از جمله جگر گوسفندی و یا از حبوبات دانه های عدس را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
به تازگی یک دستگاه منحصربفرد الکتریکی برای کنترل حرکات عضلات پا در مبتلایان به این بیماری بویژه به هنگام خواب تولید شده و سازندگان آن امیدوار هستند با استفاده از آن از شدت درد و رنج بیماران کاسته شود.
"خبرخوان ایران کلینیک"

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز