گروه سایر بیماریها

زمان طلایی برای نجات فرد سکته مغزی چه مقدار است؟

اکبریان متخصص مغز و اعصاب طی مصاحبه ای؛ گفت:سکته مغزی می تواند یک رویداد ویرانگر با عواقب جدی در دراز مدت باشد،با این حال اغلب روزنه ای برای درمان موثر وجود دارد. یکی از راه های مهم برای مراقبت از سکته مغزی ،پیشگیری است.
اکبریان افزود: بهتر است افراد برای پیشگیری از سکته مغزی فشار خون،بیماری های قندی ، قلبی عروقی و دیابت را کنترل کرده،به هیچ وجه از سیگار و قلیان استفاده نکنند .

وی اظهار کرد:علائم و نشانه های بروز سکته مغزی عبارتند از:بروز ناگهانی ضعف در یک طرف بدن ،تغییر ناگهانی در یک یا دو چشم یا دشوار شدن بلع غذا،بروز ناگهانی سردر های شدید و بی علت،سرگیجه های طولانی هنگام راه رفتن و بروز مشکلات ناگهانی در حین صحبت کردن.

"خبرخوان ایران کلینیک"

اکبریان ادامه داد:استرس و افسردگی مزمن از عوامل بروز سکته مغزی است. متداول ترین نوع سکته مغزی، ایسکمیک، نام دارد. تقریبا از هر 10 سکته مغزی 9 مورد در این گروه قرار می گیرند و عامل بروز سکته مغزی، لخته خونی است که در رگ درون مغز ایجاد می شود. لخته خون ممکن است در نقطه ای خاص گسترش یافته یا از سایر نقاط بدن به مغز رسیده باشد. 

"خبرخوان ایران کلینیک"

وی افزود:سکته مغزی هموراژیک بسیار نادر و مرگ بار است. این نوع سکته وقتی بروز می کند که یک رگ خونی ضعیف در مغز منفجر شود. نتیجه این نوع سکته، خونریزی شدید درون مغز است که متوقف کردن اش بسیار دشوار است.
این متخصص مغز واعصاب گفت :اگر سکته فقط با انسداد رگ رخ دهد تا 3 ساعت بعد از بروز قابل درمان است ولی اگر با ایجاد لخته خون همراه باشد احتمال بهبود به شدت کاهش میابد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز