گروه روانپزشکی

چطور در جمع به راحتی حرف بزنیم؟

سمیه شاهمرادی دکتری مشاوره خانواده؛ بیان کرد:اعتماد به نفس از جمله مهارتهایی است که در رفتار فردی و اجتماعی افراد اهمیت به سزایی دارد چرا که سخنوری مطلوب را به دنبال دارد. 

"خبرخوان ایران کلینیک"

وی با اشاره به اینکه سخنرانی موثر مستلزم مدیریت افکار اضطراب زا است؛ اظهار داشت:معمولا افکاری سبب نگرانی شده که وابستگی زیادی به ارزیابی افراد داشته باشند یا منجر به پر اهمیت جلوه دادن موقعیت مورد نظر می شوند بنابراین خود گویی های مثبت با ضمیر ناخودآگاه در کاهش این افکار تاثیر به سزایی دارد. 

این مشاور خانواده با توصیه به اینکه تنفس عمیق و به کار بردن تکنیکهای تن آرامی حائز اهمیت هستند؛ اذعان داشت: یادگیری مهارتهای کلامی (زبان بدن) کمک شایانی برای ارائه یک سخنرانی به یادماندنی می کند.همچنین داشتن مقداری اضطراب به عنوان نیروی محرکه لازم برای انجام فعالیتهای روزانه اجتناب ناپذیر است.

"خبرخوان ایران کلینیک"

وی عنوان کرد:افراد به جای فرار از موقعیت استرس زا باید خود را در مواجهه با اضطراب قرار دهند زیرا که بهترین سخنوران نیز این نگرانی را تجربه کرده اند.به طور مثال اشخاصی که برای اولین بار هنگام سخنرانی شکست را تجربه کرده اند ناامید نبوده و به تلاش خود ادامه داده اند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز