گروه بدن

مراقب آفتاب سوختگی باشید

فرهاد مستوفی متخصص پوست و مو ؛گفت: آفتاب سوختگی نوعی التهاب پوستی است که در اثر مجاورت طولانی در معرض آفتاب یا دستگاه برنزه کننده(سولاریوم) ایجاد می شود.
وی ادامه داد: نور خورشید برای بدن مفید و برای ساختن ویتامین در بدن ضروری است و کودکانی که نور خورشید کافی به آنها نمی رسد دچار نرمی استخوان می شوند اما در صورتیکه منابع نوری حاوی اشعه ماوراء بنفش بیش از توانایی رنگدانه های محافظت کننده پوست باشد، التهاباتی بر روی پوست ایجاد می کند که با علائمی همراه است.

مستوفی اظهار داشت: آفتاب زیاد باعث تغییر رنگ و فعالیت غیر طبیعی رنگدانه های پوستی می شود ،به این صورت که بعضی از قسمت های پوست تیره و برخی نواحی رنگ روشن تری خواهند داشت.

"خبرخوان ایران کلینیک"

وی در خصوص علائم ناشی از آفتاب سوختگی اظهار داشت : از علائم این مشکلات می توان از قرمزی ،تحریک پذیری ،خارش پوشت و در آفتاب سوختگی شدید تورم، درد و تاول نام برد،همچنین جدی ترین عارضه ناشی از آن ،لکه های کوچک ،قرمز و قهوه ای رنگ است که بیشتر در سر ،گردن و دست ها مشاهده می شود و برای درمان آن باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.

"خبرخوان ایران کلینیک"

این متخصص پوست بیان کرد: از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست استفاده شود، از گرفتن حمام، برنزه کردن پوست ،استفاده از سالن های مخصوص برنزه کردن و اشعه مصنوعی پرهیز کنند و در صورت مبتلا شدن افراد به آفتاب سوختگی ،مراجه به پزشک الزامی است تا متناسب با نوع و شدت آسیب وارد شده به پوست ،درمان لازم انجام شود،همچنین بهتر است از کرم و ژل های مرطوب کننده استفاده شود.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز