گروه قلب و عروق

عادت هایی که به قلب آسیب می زند

محراب مرزبان فوق تخصص جراحی قلب و عروق ؛ گفت: بعضی از عادت ها هستند که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر روی قلب تاثیر می گذارد که می توان با در پیش گرفتن عادت های سالم و ترک عادت های نادرست به سلامت قلب کمک کرد،عادت های نادرست شامل عدم توانایی در کنترل خشم ،نگرش بدبینانه و استرس است که در افراد سالم اثرات فیزیولوژیکی بر قلب و رگهای خونی دارد.

وی افزود : استرس، شیوع دیگر فاکتورهای ریسک را افزایش می دهد به عنوان مثال در شرایط استرس یا آلودگی های صوتی نشان داده شده که کنترل کردن چربی خون به سختی ممکن است و نیاز به دز بالاتری از داروها دارد.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

مرزبان اظهار کرد: وجود قند خون ناشی از استرس در برخی افراد باعث اسپاسم عروق کرونر می شود یعنی به صورت مستقیم و غیر مستقیم باعث بیماری های عروقی می شود.در بعضی افراد که هیچ بیماری زمینه ای در آنها دیده نمی شود در مواجه با صحنه ی ناراحت کننده ،شدت استرس به حدی است که هورمون های آزاد شده در خون باعث انقباض شدید عروق می شود و فرد را دچار ایست قلبی می کند.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی ادامه داد: از دیگر عادت های نادرست ،عدم توجه به بهداشت دهان و دندان است که عفونت های ناشی از آن وارد گردش خون می شود به گونه ای که باکتری های مضر و خطرناک به همراه جریان خون به قلب منتقل می شود و التهاب های مزمن را ایجاد می کند و سلامت قلب را به خطر می اندازد.
این فوق تخصص قلب و عروق اظهار داشت : نشستن به صورت مستقیم روی قلب اثر ندارد اما کسانی که عادت به نشستن طولانی مدت دارند کم تحرکی و اضافه وزن را در افراد به دنبال خواهد داشت و فرد را مستعد دیابت و افزایش خون می کند و از آن طریق به قلب آسیب می زند.

وی در خصوص عادت های بد غذایی در افراد گفت: کسانی که عادت بد غذایی دارند و از چربی و مواد قندی به مقدار زیاد استفاده می کنند در معرض بیماری هستند ،همچنین استفاده از میوه جات و موادی که دارای آنتی اکسیدان هستند در جلوگیری از بیماری عروق کرونر نقش بسیار مهمی دارد.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی در پایان یادآور شد: در موقعیت خواب همه ارگان های بدن اعم از فعالیت مغزی، دستگاه گوارش، تعداد تنفس ، ضربان قلب در استراحت نسبی قرار گرفته و فشار خون را پایین می آورد و در صورت نداشن خواب کافی ،فشار مضاعفی به دستگاه قلب و عروق وارد می شود.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز